Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4982336
os鏏.
Oni s z nami:
Mistrzowskich eksperyment闚 ci庵 dalszy. Autor: Marcin Matczak
JAN WΜDAREK W „SPORCIE DLA WSZYSTKICH”, CZYLI „MISTRZOWSKICH EKSPERYMENT紟” CI: DALSZY !

Trudno wszystko opisa o Tym kultury軼ie, kt鏎y p騧niej sta si znanym organizatorem ruchu kulturystycznego w Polsce. Jest dla Nas przyk豉dem i wzorem, przewodnikiem w treningowym rzemio郵e. Jest cz這wiekiem znaj帷ym warto嗆 i znaczenie prawdziwej wiedzy, r闚nie w zakresie 獞icze si這wych.

Teraz i tutaj skoncentrujemy si nad Jego treningiem kulturystycznym z pocz徠ku lat 60. Trening ten uczyni z Niego prawdziwego Lidera polskich kulturyst闚 lat 60. Niesamowicie silny Jan W這darek robi post瘼y, dzi瘯i dobrze przemy郵anym metodom treningowym, kt鏎e dzi nie cieszy造by si popularno軼i. Dlaczego?


Pan Jan trenowa w闚czas 5 razy tygodniowo po 3 godziny. Przez 3 dni w tygodniu (w poniedzia趾i, 鈔ody i w pi徠ki) trenowa mi窷nie ca貫go cia豉 wg schematu Full Body – opartego na 7 najwa積iejszych 獞iczeniach z這穎nych, wielostawowych, wykonywanych w 4-8 seriach. Dzi wiemy, 瞠 wykonywanie takich 獞icze jak przysiady, wyciskania i podci庵ania anga簑je ca造 uk豉d mi窷niowy cz這wieka i stymuluje metabolizm – co owocuje post瘼ami w rozwoju si造 i muskulatury. We wtorki i w czwartki Pan Jan trenowa mi窷nie ramion w superseriach (biceps i triceps) oraz brzuch na wytrzyma這嗆. Ilo嗆 takich serii wynosi豉 od 8 do 10. Kto dzi mo瞠 sobie pozwoli na trening jego metod treningow z tamtych lat?

Wyniki z roku 1964 (po 2 latach systematycznego treningu) budz respekt (a to przecie nie koniec):

Przysiady ze sztang na barkach – 200 kg, 170 kg x 5
Wyciskanie sztangi w le瞠niu na 豉wce (tzw. Klasyczne z zatrzymaniem na klatce) – 155 kg
Wyciskanie klasyczne(stoj帷) – 100 kg
Zarzucanie sztangi na pier (na „proste” nogi) – 130 kg
Martwy ci庵 – 245 kg
Podci庵anie si na dr捫ku podchwytem z obci捫eniem 65 kg – 5 razy
Pompki „szwedki” na trzech krzes豉ch – 66 pompek

Nim zainteresowa si kulturystyk uprawia inne sporty – siatk闚k, boks, pi趾 no積 i lekk atletyk, a tak瞠 kolarstwo. Zainteresowa si jednak kulturystyk!
Po dw鏂h latach systematycznego treningu imponowa nie tylko si陰, ale i obwodami:
klatka piersiowa – 122 cm, biceps – 42 cm, udo – 63 cm, przy wadze 85 kg i wzro軼ie 179 cm. To jeszcze nie wszystko!

W trakcie odbywania zasadniczej s逝瘺y wojskowej opr鏂z treningu si這wego bra udzia w zaj璚iach specjalistycznych o charakterze sportowo – sprawno軼iowym. „By造 te zaj璚ia w polu” – wspomina Pan Jan W這darek – „Walki na poligonie, to zawsze bieg z pe軟ym uzbrojeniem na 10 km lub marsz na „dystansie” 40 kilometr闚. I normalka, wychodzi這, 瞠 鈔ednio 獞iczy貫m swoje cia這 3 razy dziennie przez 6 dni w tygodniu.”

Robi wra瞠nie, prawda? Dodam tylko, 瞠 w bie膨cym roku (2008) minister obrony narodowej zni鏀 obowi您kowy egzamin z W-Fu dla 穎軟ierzy zawodowych, kt鏎y odbywa si tylko raz na rok. A s逝瘺a zasadnicza zosta豉 ca趾owicie zniesiona. Mo瞠 i dobrze, bo dzi w wojsku ma這 kto uprawia 獞iczenia si這we, a sprawno軼iowych jest jak na lekarstwo. Zatem obro鎍om Naszej Ojczyzny rosn dzi brzuszki. Nie musz by sprawni, bo przecie wi瘯szo嗆 roboty wykonuj za nich maszyny. W ko鎍u jeste鄉y w NATO, a Uk豉d Warszawski na szcz窷cie ju nie istnieje. Tylko kt鏎y z tych sojuszy (pomijaj帷 polityczne dzia豉nia) mia sprawniejszych fizycznie 穎軟ierzy?

Odnios si jeszcze do jednej wa積ej kwestii. Dzi w modnych, kolorowych pisemkach z obrazkami u鄉iechni皻ych mi窷niak闚 lub o wykrzywionej twarzy o wadze ponad 130 kg zaleca si 獞iczy ka盥 grup mi窷niow tylko raz w tygodniu, do tego 造ka mn鏀two kapsu貫czek z kreatyn, aminokwasami i je嗆 minimum 5 posi趾闚 dziennie opartych na 獞ier熥ilogramowej porcji mi瘰a i ry簑 ka盥a. Nie wspomn o dodatkowych „suplementach”, o kt鏎ych ju tak g這郾o i wyra幡ie si nie m闚i...
Zaleca si, tak瞠 nie uprawia innych sport闚 poza przerzucaniem „瞠lastwa”. A dzisiejsze czasy to sztuka wyboru, kt鏎y wygl康a nast瘼uj帷o: samoch鏚 zamiast spaceru, komputer i telewizja zamiast gimnastyki. I tak powoli nasze spo貫cze雟two tonie w dobrobycie. Ale tylko do czasu, gdy oka瞠 si, 瞠 po這w swoich oszcz璠no軼i trzeba wyda na leczenie zwyrodnie spowodowanych oci篹a這軼i i brakiem ruchu.

Wszystkim, kt鏎zy to czytaj i nie wierz w naturalne metody rozwijania cia豉 bez konieczno軼i „造kania” i jedzenia co dwie godziny cytuj wypowied Pana Jana W這darka: „I powtarzam – by造 post瘼y w treningu kulturystycznym.” Chyba ka盥emu teraz rzednie minka i twarz zalewa si purpurowym rumie鎍em wstydu. Tak jak mnie. Od dzi, po kilku latach systematycznego treningu nie przyznaj si ju, 瞠 uprawiam kulturystyk, bo po prostu nie wypada!

Mam ogromny zaszczyt zaprosi Czytelnik闚 do lektury artyku逝 Henryka Jasiaka z 1964: „Kulturysta, jakiego chcemy widzie” (dzia „SYLWETKI”).
Od 25 grudnia zapraszam na FORUM do dyskusji o treningu p.Jana.
Reszta niech pozostanie milczeniem...

Autor: Marcin Matczak
, 22 grudnia 2008r.




Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Sa豉ta wskazana w...
O zmar造ch pionie...
Zmar Jerzy Pacho...
Rewelacyjne 獞ic...
Spotkanie z ambas...
Flesz
Zivile Raudonine (2007 r.)
Zivile Raudonine (2007 r.)
SYLWETKI
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE