Strona G堯wna

Nasz program

O nas

Forum

Galeria zdj耩

PIONIERZY

Kontakt
Artyku造:
Jan W這darek
Historia
Sylwetki
Wywiady
Porady
Trening
Dietetyka
Medycyna
Wspomaganie
Sterydy
O鈔odki
R荅NE
Statystyka
Odwiedzi這 nas:
4390446
os鏏.
Oni s z nami:
Mistrzowskich eksperyment闚 ci庵 dalszy. Autor: Marcin Matczak
JAN WΜDAREK W „SPORCIE DLA WSZYSTKICH”, CZYLI „MISTRZOWSKICH EKSPERYMENT紟” CI: DALSZY !

Trudno wszystko opisa o Tym kultury軼ie, kt鏎y p騧niej sta si znanym organizatorem ruchu kulturystycznego w Polsce. Jest dla Nas przyk豉dem i wzorem, przewodnikiem w treningowym rzemio郵e. Jest cz這wiekiem znaj帷ym warto嗆 i znaczenie prawdziwej wiedzy, r闚nie w zakresie 獞icze si這wych.

Teraz i tutaj skoncentrujemy si nad Jego treningiem kulturystycznym z pocz徠ku lat 60. Trening ten uczyni z Niego prawdziwego Lidera polskich kulturyst闚 lat 60. Niesamowicie silny Jan W這darek robi post瘼y, dzi瘯i dobrze przemy郵anym metodom treningowym, kt鏎e dzi nie cieszy造by si popularno軼i. Dlaczego?


Pan Jan trenowa w闚czas 5 razy tygodniowo po 3 godziny. Przez 3 dni w tygodniu (w poniedzia趾i, 鈔ody i w pi徠ki) trenowa mi窷nie ca貫go cia豉 wg schematu Full Body – opartego na 7 najwa積iejszych 獞iczeniach z這穎nych, wielostawowych, wykonywanych w 4-8 seriach. Dzi wiemy, 瞠 wykonywanie takich 獞icze jak przysiady, wyciskania i podci庵ania anga簑je ca造 uk豉d mi窷niowy cz這wieka i stymuluje metabolizm – co owocuje post瘼ami w rozwoju si造 i muskulatury. We wtorki i w czwartki Pan Jan trenowa mi窷nie ramion w superseriach (biceps i triceps) oraz brzuch na wytrzyma這嗆. Ilo嗆 takich serii wynosi豉 od 8 do 10. Kto dzi mo瞠 sobie pozwoli na trening jego metod treningow z tamtych lat?

Wyniki z roku 1964 (po 2 latach systematycznego treningu) budz respekt (a to przecie nie koniec):

Przysiady ze sztang na barkach – 200 kg, 170 kg x 5
Wyciskanie sztangi w le瞠niu na 豉wce (tzw. Klasyczne z zatrzymaniem na klatce) – 155 kg
Wyciskanie klasyczne(stoj帷) – 100 kg
Zarzucanie sztangi na pier (na „proste” nogi) – 130 kg
Martwy ci庵 – 245 kg
Podci庵anie si na dr捫ku podchwytem z obci捫eniem 65 kg – 5 razy
Pompki „szwedki” na trzech krzes豉ch – 66 pompek

Nim zainteresowa si kulturystyk uprawia inne sporty – siatk闚k, boks, pi趾 no積 i lekk atletyk, a tak瞠 kolarstwo. Zainteresowa si jednak kulturystyk!
Po dw鏂h latach systematycznego treningu imponowa nie tylko si陰, ale i obwodami:
klatka piersiowa – 122 cm, biceps – 42 cm, udo – 63 cm, przy wadze 85 kg i wzro軼ie 179 cm. To jeszcze nie wszystko!

W trakcie odbywania zasadniczej s逝瘺y wojskowej opr鏂z treningu si這wego bra udzia w zaj璚iach specjalistycznych o charakterze sportowo – sprawno軼iowym. „By造 te zaj璚ia w polu” – wspomina Pan Jan W這darek – „Walki na poligonie, to zawsze bieg z pe軟ym uzbrojeniem na 10 km lub marsz na „dystansie” 40 kilometr闚. I normalka, wychodzi這, 瞠 鈔ednio 獞iczy貫m swoje cia這 3 razy dziennie przez 6 dni w tygodniu.”

Robi wra瞠nie, prawda? Dodam tylko, 瞠 w bie膨cym roku (2008) minister obrony narodowej zni鏀 obowi您kowy egzamin z W-Fu dla 穎軟ierzy zawodowych, kt鏎y odbywa si tylko raz na rok. A s逝瘺a zasadnicza zosta豉 ca趾owicie zniesiona. Mo瞠 i dobrze, bo dzi w wojsku ma這 kto uprawia 獞iczenia si這we, a sprawno軼iowych jest jak na lekarstwo. Zatem obro鎍om Naszej Ojczyzny rosn dzi brzuszki. Nie musz by sprawni, bo przecie wi瘯szo嗆 roboty wykonuj za nich maszyny. W ko鎍u jeste鄉y w NATO, a Uk豉d Warszawski na szcz窷cie ju nie istnieje. Tylko kt鏎y z tych sojuszy (pomijaj帷 polityczne dzia豉nia) mia sprawniejszych fizycznie 穎軟ierzy?

Odnios si jeszcze do jednej wa積ej kwestii. Dzi w modnych, kolorowych pisemkach z obrazkami u鄉iechni皻ych mi窷niak闚 lub o wykrzywionej twarzy o wadze ponad 130 kg zaleca si 獞iczy ka盥 grup mi窷niow tylko raz w tygodniu, do tego 造ka mn鏀two kapsu貫czek z kreatyn, aminokwasami i je嗆 minimum 5 posi趾闚 dziennie opartych na 獞ier熥ilogramowej porcji mi瘰a i ry簑 ka盥a. Nie wspomn o dodatkowych „suplementach”, o kt鏎ych ju tak g這郾o i wyra幡ie si nie m闚i...
Zaleca si, tak瞠 nie uprawia innych sport闚 poza przerzucaniem „瞠lastwa”. A dzisiejsze czasy to sztuka wyboru, kt鏎y wygl康a nast瘼uj帷o: samoch鏚 zamiast spaceru, komputer i telewizja zamiast gimnastyki. I tak powoli nasze spo貫cze雟two tonie w dobrobycie. Ale tylko do czasu, gdy oka瞠 si, 瞠 po這w swoich oszcz璠no軼i trzeba wyda na leczenie zwyrodnie spowodowanych oci篹a這軼i i brakiem ruchu.

Wszystkim, kt鏎zy to czytaj i nie wierz w naturalne metody rozwijania cia豉 bez konieczno軼i „造kania” i jedzenia co dwie godziny cytuj wypowied Pana Jana W這darka: „I powtarzam – by造 post瘼y w treningu kulturystycznym.” Chyba ka盥emu teraz rzednie minka i twarz zalewa si purpurowym rumie鎍em wstydu. Tak jak mnie. Od dzi, po kilku latach systematycznego treningu nie przyznaj si ju, 瞠 uprawiam kulturystyk, bo po prostu nie wypada!

Mam ogromny zaszczyt zaprosi Czytelnik闚 do lektury artyku逝 Henryka Jasiaka z 1964: „Kulturysta, jakiego chcemy widzie” (dzia „SYLWETKI”).
Od 25 grudnia zapraszam na FORUM do dyskusji o treningu p.Jana.
Reszta niech pozostanie milczeniem...

Autor: Marcin Matczak
, 22 grudnia 2008r.




Nie nale篡 rozpoczyna treningu si這wego pod wp造wem 鈔odk闚 dopinguj帷ych i odurzaj帷ych. Przed wykonywaniem opisanych tutaj metod treningowych i 獞icze nale篡 si skonsultowa z lekarzem. Autorzy i w豉軼iciel strony JWIP.PL nie ponosz jakiejkolwiek odpowiedzialno軼i za skutki dzia豉 wynikaj帷ych bezpo鈔ednio lub po鈔ednio z wykorzystania informacji zawartych na tej stronie.
Ostatnie Artyku造
Spotkanie z ambas...
Zmar Antoni Ko貫...
Pozdrowienia z wa...
Przemys豉w Kwiatk...
Stawia貫m na wsze...
Flesz
M 2009 Bia造stok
M 2009 Bia造stok
J. KOΡUN Z DZIEWCZ邛AMI, ROSJA
Na forum
Tylko aktywnych zapraszamy na forum
oraz
do Pionier闚



















































Je瞠li na tej stronie widzisz b陰d, napisz do nas.

Jan W這darek | Historia | Sylwetki | Wywiady | Porady | Trening | Dietetyka | Medycyna | Wspomaganie | Sterydy | O鈔odki | R荅NE